REGULAMIN SERWISU
I. DEFINICJE
KONSUMENT– użytkownik będący konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
PANREST– operator i właściciel panrest.pl – firma ICHIBAN Armen Boyakhchyan z siedzibą w Warszawie, przy ul. Skierniewickiej 14 o numerze NIP: 5262364289.
RESTAURATOR– podmiot, prowadzący działalność w zakresie gastronomii, który na podstawie odrębnej umowy z PANREST uzyskał możliwość zawierania umów z użytkownikiem tj. KONSUMENTEM za pośrednictwem panrest.pl
SERWIS– strony internetowe i inne narzędzia www.panrest.pl oraz inne powiązane jednostki, na których udostępnia się usługi
USŁUGI– usługi świadczone przez PANREST KONSUMENTOWI za pośrednictwem SERWISU drogą elektroniczną, polegające w szczególności na udostępnianiu profili RESTAURATORÓW, pośrednictwie w złożeniu zamówienia przez KONSUMENTA, a tym samym zawarciu Umowy z restauracją oraz umożliwieniu wystawienia opinii, z zaznaczeniem, iż niektóre usługi mogą być świadczone po założeniu konta w SERWISIE, a tym samy rejestracji użytkownika
OFERTA– asortyment produktów i usług oferowanych przez RESTAURATORA, które mogą być zamawiane przez KONSUMENTA za pośrednictwem PANREST
ZAMÓWIENIE- oświadczenie woli składane RESTAURATOROWI przez
KONSUMENTA- za pośrednictwem PANREST, na wybraną przez niego ofertę, na podstawie złożonego ZAMÓWIENIA, skutkującego zawarciem Umowy
UMOWA- stosunek prawny zawarty między KONSUMENTEM, a RESTAURATOREM na podstawie złożonego ZAMÓWIENIA, dotyczący jego realizacji, dostawy lub odbioru osobistego
KONTO– indywidualne konto użytkownika systemu panrest.pl
KUPON RABATOWY– kod umożliwiający obniżenie ceny, którą ma zapłacić
KONSUMENT- za zamówienie zgodnie z zasadami danej promocji, bądź też zgodnie z rabatem obowiązującym u RESTAURATORA
II ZASTOSOWANIE I POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług dla KONSUMENTÓW mają zastosowanie wyłącznie do Usług świadczonych przez PANREST, za które to ponosi ona pełną odpowiedzialność. PANREST informuje, iż korzystanie z SERWISU przez użytkowników jest usługą świadczoną drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.) [dalej: u.ś.u.e], które to odbywa się podstawie niniejszego Regulaminu w rozumieniu 8 u.ś.u.e. Niniejszy REGULAMIN określa w szczególności zasady świadczenia Usług oferowanych w SERWISIE, ich zakres oraz zasady korzystania z nich. PANREST nie odpowiada natomiast za prawidłowe wykonanie Umowy, nie jest bowiem jej stroną.
Usługi świadczone przez PANREST na rzecz KONSUMENTÓW, a wchodzące w zakres niniejszego Regulaminu mają, w stosunku do nich charakter bezpłatny.
PANREST nieodpłatnie udostępnia KONSUMENTOM niniejsze USŁUGI za pośrednictwem SERWISU w systemie teleinformatycznym, a także w sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i wydrukowanie.
III ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Świadczenia USŁUG przez PANREST, następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez KONSUMENTA z SERWISU, a co za tym idzie akceptacją warunków niniejszego regulaminu. Świadczenie USŁUG przez PANREST na rzecz KONSUMENTA nie jest ograniczone w czasie.
- KONSUMENCI mają możliwość zarejestrowania się w SERWISIE – utworzenia KONTA na skutek podania w formularzu rejestracyjnym dostępnym na stronie internetowej: www.panrest.pl swoich danych. Do aktywacji KONTA niezbędnym jest kliknięcie przez Konsumenta w link aktywacyjny przesyłany niezwłocznie na podany przez niego adres e-mail. Utworzenie KONTA może się również odbyć poprzez wybranie odpowiedniej opcji podczas składania zamówienia lub połączenie SERWISU z aplikacją Facebook.com. KONSUMENT może zrezygnować ze świadczonych Usług w każdym czasie.
- Usunięcie Konta danego KONSUMENTA następuje za pomocą poczty elektronicznej na adres office@panrest.pl lub też formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://panrest.pl/kontakt/napisz-do-nas/ po upływie 14 dni od dnia jego otrzymania przez PANREST.
- PANREST ma prawo do natychmiastowego usunięcia Konta danego KONSUMENTA, w sytuacji rażącego naruszania przez niego postanowień niniejszego Regulaminu, w tym w szczególności: umyślnego wystawiania niezgodnych z prawdą ocen poszczególnych Restauracji, dostarczania treści o charakterze bezprawnym czy też podania nieprawdziwych/fałszywych danych podczas procesu rejestracyjnego – jeżeli nie zaprzestaje on przedmiotowego działania pomimo wyznaczonego przez PANREST w tym zakresie terminu – nie krótszego niż 7 dni.
- PANREST nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia USŁUG na rzecz KONSUMENTA na skutek działania siły wyższej.
- Korzystanie przez KONSUMENTÓW z USŁUG, jest możliwe wyłącznie przy pomocy podłączonego do sieci Internet komputera wyposażonego w przeglądarkę internetową.
- Korzystanie przez KONSUMENTÓW z USŁUG świadczonych przez PANREST jest również możliwe na urządzeniach przenośnych. Warunkiem niezbędnym jest jednak dostęp urządzenia do sieci Internet oraz wyposażenie go w jedną z przeglądarek.
- W ramach korzystania z USŁUG niedozwolone jest dostarczanie przez KONSUMENTA treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności:
– danych i informacji spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa systemu informatycznego lub stabilności SERWISU;
– informacji naruszających jakiekolwiek dobra PANREST lub osób trzecich;
– innych danych i informacji naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności treści pornograficznych, odwołujących się do rasizmu, nacjonalizmu, faszyzmu, czy też propagujących przemoc. - Korzystając z SERWISU KONSUMENCI mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami współżycia społecznego.
- Zakazane jest wykorzystywanie przez KONSUMENTÓW USŁUG w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi, dobrymi obyczajami lub w sposób naruszający uzasadnione interesy PANREST. W szczególności KONSUMENT nie będzie podejmował czynności, które mogłyby narazić PANREST na jakąkolwiek szkodę majątkową.
Zabronione jest pobieranie przez KONSUMENTÓW zawartości baz danych udostępnionych w SERWISIE i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w istotnej części co do jakości lub ilości. - PANREST zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne w SERWISIE są objęte ochroną prawa autorskiego. KONSUMENT ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości umieszczonych w SERWISIE wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
IV UMOWA I OFERTA
- PANREST publikuje OFERTĘ w imieniu i na rzecz RESTAURATORA w SERWISIE, zgodnie z danymi restauracji przekazanymi przez RESTAURATORA.
- PANREST prezentuje wszystkie dane Restauracji w sposób wyraźnie wskazujący KONSUMENTOWI jego prawa i obowiązki w przypadku akceptacji OFERTY.
- RESTAURATOR może używać składników oraz dodatków do posiłków i napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. Jeśli KONSUMENT ma alergię na jakiekolwiek artykuły spożywcze, zalecamy skontaktować się z Restauracją telefonicznie, aby uzyskać aktualne informacje o alergenach przed złożeniem Zamówienia.
- UMOWA KONSUMENTA z RESTURATOREM zawierana jest w momencie ukończenia składania ZAMÓWIENIA przez KONSUMENTA poprzez kliknięcie przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. KONSUMENT niezwłocznie otrzyma potwierdzenie jej zawarcia na podany przez siebie podczas składania Zamówienia adres mailowy.
- UMOWA może być prawidłowo wykonana przez restaurację wyłącznie pod warunkiem podania przez KONSUMENTA prawidłowych i pełnych danych kontaktowych podczas składania ZAMÓWIENIA. KONSUMENT jest zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości w danych, które zostały przekazane lub wymienione PANREST lub RESTAURATOROWI.
- W celu uzyskania informacji o statusie realizacji ZAMÓWIENIA KONSUMENT może kontaktować się bezpośrednio z Restauracją za pomocą danych kontaktowych podanych w SERWISIE oraz potwierdzeniu ZAMÓWIENIA. Po złożeniu ZAMÓWIENIA przez KONSUMENTA, winien on być dostępny za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej zarówno dla Restauracji, jak i PANREST, zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi przy składaniu ZAMÓWIENIA.
- Jeżeli KONSUMENT zdecyduje się na realizację UMOWY poprzez dostarczenie mu zamówionych produktów, winien on być obecny pod wskazanym przy składaniu ZAMÓWIENIA adresem dostawy w celu jego odbioru.
- Jeżeli KONSUMENT zdecyduje się na realizację UMOWY poprzez samodzielny odbiór zamówionych produktów, winien on zgłosić się w tym celu do restauracji o wskazanej godzinie do punktu odbioru zamówień danego RESTAURATORA.
- W momencie dostarczenia ZAMÓWIENIA Restauracja może poprosić o dokument tożsamości, jeśli Zamówienie obejmuje produkty alkoholowe lub inne produkty z ograniczeniem wiekowym. Jeśli KONSUMENT nie jest w stanie wylegitymować się odpowiednio lub nie spełnia minimalnych wymogów wiekowych, Restauracja odmówi dostarczenia odpowiednich produktów KONSUMENTOWI. W takim przypadku pobrane mogą zostać koszty z tytułu unieważnienia ZAMÓWIENIA.
V ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Z uwagi na charakter oferowanych przez poszczególne Restauracje produktów – produkty spożywcze łatwo psujące się, KONSUMENT nie jest uprawniony do odstąpienia od UMOWY po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji (art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827). Odstąpienie od zwartej UMOWY przed rozpoczęciem jej faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek przyczyny poprzez kontakt telefoniczny z Restauracją.
- PANREST wskazuje KONSUMENTOWI, że Restauracja jest uprawniona do odstąpienia od UMOWY, w przypadku: zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy; dezaktualizacji zamieszczonej w SERWISIE OFERTY w sytuacji, gdy KONSUMENT nie zgodził się na alternatywę dotycząca ZAMÓWIENIA złożoną przez Restaurację; przekazania przez KONSUMENTA nieprawidłowego lub nieosiągalnego numer telefonu lub adresu dostawy.
- W przypadku odstąpienia od UMOWY przez którąkolwiek ze stron traktuje się ją jako niezawartą.
- W przypadku złożenia przez KONSUMENTA fałszywego ZAMÓWIENIA lub niewykonania przez niego UMOWY (w szczególności przez jej nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru w celu odebrania zamówionych produktów), PANREST jest uprawniony do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych ZAMÓWIEŃ od takiego KONSUMENTA.
- PANREST jest uprawniony do niezwłocznego odrzucania ZAMÓWIEŃ składanych przez KONSUMENTÓW, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności. W przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, PANREST jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich organów ścigania.
VI PŁATNOŚCI
- W momencie zawarcia UMOWY zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, po stronie KONSUMENTA powstaje obowiązek płatności na rzecz Restauracji ceny wynikającej z ZAMÓWIENIA. Podana w ZAMÓWIENIU cena stanowi całkowitą cenę jaką zamawiający tj. KONSUMENT zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy. Obciążenie Zamawiającego dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu jego wyraźnej zgody. KONSUMENT może wywiązać się z obowiązku płatności na skutek skorzystania z oferowanych za pośrednictwem SERWISU sposobów płatności: przekazując należność kurierowi w momencie dostawy lub płacąc w Restauracji przy odbiorze (gotówką lub kartą płatniczą). Dostępność sposobów zapłaty jest uzależniona od indywidualnych ustaleń poczynionych pomiędzy PANREST, a daną Restauracją tj. RESTAURATOREM i może zostać ograniczona. KONSUMENT jest informowany o dostępnych sposobach zapłaty w SERWISIE podczas składania ZAMÓWIENIA w danej Restauracji i musi dokonać wyboru jednego z nich przed złożeniem ZAMÓWIENIA, tj. przed kliknięciem przycisku „ZAMAWIAM I PŁACĘ”.
VII ZASADY ZAMIESZCZANIA OPINII W SERWISIE PRZEZ KONSUMENTÓW
- PANREST umożliwia KONSUMENTOM wstawianie opinii w odniesieniu do złożonych i zrealizowanych ZAMÓWIEŃ przez daną restaurację, w szczególności poprzez możliwość przyznawania im gwiazdek i/lub wystawianie komentarzy w zakresie trzech aspektów: JEDZENIE, OBSŁUGA, DOSTAWA.
- W przypadku odstąpienia od UMOWY, wystawione przez KONSUMENTÓW oceny nie będą publikowane.
- PANREST jest upoważniony, lecz nie zobowiązany, do ujawnienia ocen, o których mowa w powyższych ustępach wszystkim użytkownikom SERWISU. Oceny ujawniane są w ciągu 7 dni. PANREST ma możliwość usuwania wystawionych ocen.
- KONSUMENT zamieszcza oceny wyłącznie na własną odpowiedzialność.
VIII REKLAMACJE
- Reklamacje KONSUMENTÓW dotyczące OFERTY, ZAMÓWIENIA lub realizacji UMOWY winny być składane bezpośrednio do Restauracji z wykorzystaniem jej danych kontaktowych wymienionych w SERWISIE. W przypadku zgłoszenia reklamacji, o której mowa powyżej PANREST może odgrywać jedynie rolę mediatora.
- W przypadku reklamacji KONSUMENTA dotyczącej USŁUG, reklamacja winna być przekazana Działowi Obsługi Klienta PANREST za pośrednictwem: formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://panrest.pl/kontakt/napisz-do-nas/; poczty elektronicznej na adres office@panrest.pl lub poczty tradycyjnej na adres: Skierniewica 14, 01-230 Warszawa.
- Po otrzymaniu przez PANREST reklamacji, zostanie ona niezwłocznie rozpatrzona, jednak nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. PANREST potwierdzi otrzymanie reklamacji złożonej przez KONSUMENTA na podany przez niego podczas zgłoszenia adres mailowy.
IX POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Do wykonywania USŁUG świadczonych przez PANREST na rzecz KONSUMENTÓW, stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827). Wszelkie spory pomiędzy PANREST, a KONSUMENTEM odnoszące się do realizacji Usług przez PANREST będą rozpoznawane przez Sąd właściwy miejscowo według przepisów prawa polskiego.
- Polubowne rozwiązywanie sporów – Komisja Europejska prowadzi platformę internetowego rozstrzygania sporów. Platforma ta dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/odr. PANREST zastrzega, iż korzystanie z innych alternatywnych mechanizmów rozwiązywania sporów wymaga uzyskania zgody PANREST.
- Newsletter – KONSUMENT składając ZAMÓWIENIE, może wyrazić zgodę na otrzymywanie w formie newslettera informacji o restauracjach, ofertach specjalnych i kuponach rabatowych. KONSUMENT może w każdej chwili wycofać swoją zgodę pod adresem: https://panrest.pl/…, po uprzednim zalogowaniu na swoje KONTO lub kontaktując się z Działem Obsługi Klienta pod adresem office@panrest.pl
- PANREST przetwarza oraz przechowuje dane osobowe KONSUMENTA. Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, w tym możliwość ich poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostało szczegółowo w Polityce Prywatności.
Niniejszy regulamin obowiązuje od 21.08.2019 r.